Jednym z czynników wywołujących migrenowe bóle głowy jest niezdrowe odżywianie. Stosując zdrową dietę możesz zminimalizować ryzyko wystąpienia ataku migreny bądź też znacznie zmniejszyć częstotliwość, z jaką ból powraca.

Jeśli często cierpisz na migrenę, możesz starać się walczyć z bólem na dwa sposoby. Połóż duży nacisk na działania profilaktyczne, a także odwiedź lekarza i ustal odpowiednią terapię bólu. Działając dwutorowo, masz większe szanse na skuteczne leczenie.

Apteczka migrenowca

Zdrowa dieta należy do bardzo skutecznych środków w profilaktyce migreny. Jej stosowanie nie gwarantuje jednak zupełnego ustania ataków, dlatego warto zaopatrzyć apteczkę w skuteczne środki przeciwbólowe. W leczeniu bólu najczęściej stosuje się substancje z grupy niesteroidowych leków przeciwzapalnych (NLPZ). Należą do nich: paracetamol (lek Paracetamol), ibuprofen (Ibuprom, Ibum) itp. Od niedawna dostępny bez recepty jest także kwas tolfenamowy, który ma składzie Migea. Lek, jakim jest kwas tolfenamowy, jest polecany przez Amerykańską Akademię Neurologii oraz Amerykańską Akademię Lekarzy Rodzinnych jako substancja o udowodnionej skuteczności. Migea lek to substancja specjalistyczna, która dostępna jest bez recepty. W połączeniu z wydawanymi na zalecenie lekarza tryptanami, kwas tolfenamowy zawarty w tabletkach Migea ma działanie profilaktyczne.

Naturalni sprzymierzeńcy

Nie jesteś zwolennikiem leczenia farmakologicznego? Przetestuj działanie ziół i przypraw. Złocień maruna, rozmaryn, kora wierzby, mięta, imbir i kurkuma – te wszystkie rośliny zawierają substancje, które mogą bardzo pomóc w walce z bólem oraz nudnościami często towarzyszącymi migrenie. Herbatki i napary przyrządzaj, zalewając korzeń lub susz wrzątkiem.

Dieta na ból głowy

Chcesz unikać migreny? Zmodyfikuj swój jadłospis! Migrenowe bóle głowy mają często swoje źródło w nieprawidłowym odżywianiu, dlatego w profilaktyce choroby tak ważna jest dieta. Musisz zadbać o to, by była ona lekkostrawna i zawierała jak najmniej konserwantów, pokarmów smażonych w głębokim tłuszczu oraz składających się z tłuszczów utwardzanych. Warto wyeliminować używki, jak kawę, alkohol i papierosy. Jedz lekkostrawne pokarmy, jak ryż, kasze, chudy nabiał i mięso oraz dużo warzyw i owoców. Włącz do diety zdrowe tłuszcze, na przykład oleje roślinne oraz tłuste ryby. Staraj się, aby twoja dieta była urozmaicona i nie zapominaj o nawadnianiu organizmu. Pij co najmniej 8-10 szklanek wody dziennie.

Czego unikać, gdy cierpisz na migrenę

Nawet zdrowo odżywiając się możesz nieświadomie zjeść pokarmy, które zawierają substancje mogące wywołać ból głowy. Nie tylko wędliny, chipsy, konserwy i tym podobna żywność pełna konserwantów może przyczynić się do migreny. Przykładowo, orzeszki ziemne, czerwone wino, sery pleśniowe oraz cytrusy zawierają substancję o nazwie tyrazyna. Może ona przyczynić się do wystąpienia migreny. Unikaj tych produktów spożywczych, a także ogranicz używki jak kawa, papierosy i alkohol, a zmniejszysz ryzyko wystąpienia migreny.
Artykuł zewnętrzny