trening-na-hormon-wzrostu-zasady-dieta-plan-treningowy_3365455_iconKolejnym suplementem z jakim warto się zapoznać jest HMB. Niektórym bardzo wtajemniczonym w temat jest znany również z nazwy beta-hydroksy-beta-metylomaślan. Ta skomplikowana i jakże długa nazwa określa kwas tłuszczowy o krótkim łańcuchu niezbędnym do utworzenia w organizmie ludzkim z aminokwasu leucyny, wchodzącej w skład niezastąpionych do rozszerzenia i zachowania masy mięśniowej. HMB to suplement powstający w skutku proteolizy. Jest to proces prowadzący do rozpadu białek. Spełnia wiele przeróżnych funkcji. Jeden ze składników chroni białka mięśniowe, pobudza mięśnie do rozrostu, potęguje siłę.

HMB powinni stosować początkujący i amatorzy. Inną grupą dla której kierowany jest ten produkt są ci, którzy z pewnych przyczyn przerwali treningi, ale chcą do nich wrócić. Te dwie grupy z pewnością zauważą zadowalające efekty ze stosowania tego specyfiku. Naukowo zostało udowodnione, że trenujący z powyższych grup uzyskali najlepsze efekty zarówno przy wzroście masy mięśniowej jak i sile mięśni. Ponadto zauważono spadek tkanki tłuszczowej. Wśród osób, które są w trakcie uprawiania sportów nie odnotowano najmniejszych zmian po cyklu stosowania HMB. Metabolizm osób aktywnych jest na tyle rozwinięty, że HMB nie robi na nim najmniejszego wrażenia.

Zaledwie 3 gramy HMB na dobę potrafi ochronić masę mięśniową wyćwiczoną na siłowni. Ilość HMB powinna zostać rozłożona na dwie do trzech dawek w ciągu doby. Suplement ten jest bardzo wybredny i również pora dnia ma duże znaczenie dla niego. Z rana powinno się zażyć 0.1 g na 10k g masy ciała. Podobnie sprawa ma się wieczorami. Po treningu dawka ta powinna zostać zwiększona do 0.15 g na 10 kg masy ciała.

Rozpiska ta daje nam pogląd na ilość jaką należy nabyć. Wiele sklepów sprzedaje HMB po śmiesznie niskiej cenie. Nie byłoby w tym nic dziwnego ale zdziwienie niekiedy przychodzi po otwarciu paczki. Okazuje się że są to jedynie próbki, gdyż zawartość opakowania wystarcza na 2-3 dni. Oczywiście w ciągu tylu dni nie ma opcji, żeby zbudować sensowną masę mięśniową.

Artykuł sponsorowany

trening-na-hormon-wzrostu-zasady-dieta-plan-treningowy_3365455