Na rynku zadebiutuje nowa generacja opon Ultra High Performance (UHP) od Goodyear – Eagle F1 Asymmetric 5. Projektując najnowocześniejszą, wszechstronną oponę letnią inżynierowie marki wykorzystali technologie, które umożliwiają istotną poprawę parametrów hamowania na mokrej nawierzchni i prowadzenia na suchej, bez kompromisów pod względem poziomu hałasu oraz komfortu jazdy.

Na rynku zadebiutuje nowa generacja opon Ultra High Performance (UHP) od Goodyear – Eagle F1 Asymmetric 5. Projektując najnowocześniejszą, wszechstronną oponę letnią inżynierowie marki wykorzystali technologie, które umożliwiają istotną poprawę parametrów hamowania na mokrej nawierzchni i prowadzenia na suchej, bez kompromisów pod względem poziomu hałasu oraz komfortu jazdy.

Kluczem do wszechstronności nowego produktu Goodyear jest wysoce dopracowana mieszanka, która zapewnia dobre osiągi na mokrej nawierzchni bez kompromisów w zakresie trwałości oraz zachowania na suchej nawierzchni. Dodatkowo podczas hamowania zwiększa się powierzchnia styku opony z drogą, dzięki czemu przyczepność ogumienia wzrasta do poziomów zwykle kojarzonych z oponami wyścigowymi. Przekłada się to na krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni aż o 4% w porównaniu z Eagle F1 Asymmetric 31.

Ponadto inżynierowie Goodyear wprowadzili optymalizację osiągów, polegającą na zmniejszeniu podatności bieżnika na odkształcenia podczas przenoszenia sił bocznych. Z kolei precyzyjne i pewne zachowanie w zakrętach, wyższy poziom przyczepności oraz efektywne i stabilne przyspieszanie przyczyniają się do poprawy zachowania na suchej nawierzchni. Polepszaniu uległa również reaktywność podczas kierowania, co pozwala kierowcy lepiej czuć samochód i daje większe poczucie pewności.

Nowe ogumienie opracowano w odpowiedzi na zapotrzebowanie szybko rozwijającego się rynku produktów Ultra High Performance (UHP). Od 2012 roku, jego coroczny wzrost – w rozmiarze od 17” – utrzymuje się na poziomie 8,3%, przy czym wzrost popytu na opony UHP w Europie Północno-Wschodniej i Południowo-Wschodniej, wynoszący od 18% do 25% rocznie od roku 2012, potwierdza znaczenie opony Eagle F1 Asymmetric 5 na rynku2. Warto jeszcze podkreślić, że obecnie segment ten stanowi 22% łącznej sprzedaży opon letnich1. Przewiduje się również wzrost sprzedaży pojazdów klasy wyższej z 17,5% do 18,2% do roku 20233.

Produkt będzie dostępny w ponad 60 rozmiarach, które są sukcesywnie wprowadzane na rynek od lutego do grudnia 2019 roku. Opona będzie dostosowana na obręcze o średnicy od 17” do 22”, o szerokości od 205 do 315 mm i profilu od 50 do 25. Ogumienie będzie też ofertowane jako fabryczne wyposażenie takich modeli jak Volkswagen Golf i Porsche 911. Produkt odpowiada również na potrzeby pojazdów segmentu premium takich jak Mercedes klasy C oraz BMW serii 3.

1 W porównaniu z poprzednim modelem, w oparciu o wewnętrzne testy.

2 Na podstawie danych Europool 2012 -2017.

3 IHS 2018 – segment pojazdów D – E, Europa, z wyłączeniem lekkich aut dostawczych.