Rewolucja żywieniowa

Ludzie i ich przodkowie, na przestrzeni milionów lat, korzystali z różnych źródeł pożywienia. Od 2,5 miliona lat temu i żyjących wtedy naszych kuzynów Homo habilis, aż do końca epoki kamienia, gdy wędrówki po planecie odbywali Homo sapiens, żywiliśmy się tylko i wyłącznie tym, co natura pozwoliła nam znaleźć „po drodze”.

Zmiany w sposobach pozyskania pożywienia zaczęły następować zaledwie około 10 tysięcy lat temu. Zmieniliśmy się ze zbieraczy, jedzących wyłącznie pożywienie, które udało znaleźć się w okolicy, w ludzi udomawiających zwierzęta, budujących farmy oraz uprawiających rolę. Odkryliśmy, że pożywienie można też mielić na proszek, a rezultatem będzie żywność o wydłużonym okresie przydatności do spożycia, którą też łatwiej będzie transportować. Teraz, gdy mamy już niezawodne i stabilne źródło pożywienia, czas wcześniej spędzany na poszukiwaniu żywności można poświęcić innym czynnościom.

Nieustanny brak czasu

Na przestrzeni 10 tysięcy lat w społeczeństwie, zwłaszcza zachodnim, zaszły potężne zmiany i mało kto prowadzi już wędrowny tryb życia. Nasze obecne nawyki żywieniowe również nie przypominają już tych sprzed tysięcy lat. Nie jemy już tylko tego, co akurat odnajdziemy na łonie natury. Jemy co chcemy, kiedy chcemy, a ewentualnie mogą ograniczać nas w tym tylko czas i pieniądze. Odpowiedzią na te kwestie może być nowa marka – Huel. To pełnowartościowe, łatwe w użyciu i przygotowaniu oraz rozsądne cenowo jedzenie, produkowane przy minimalnym wpływie na zwierzęta i środowisko. W składzie znajduje się 26 niezbędnych witamin, mikroelementy, złożone węglowodany, roślinne białko z grochu, nienasycone kwasy tłuszczowe (kokos i siemię lniane), błonnik i fitoskładniki. Do przygotowania wystarczą dwie minuty, w czasie których należy wymieszać proszek z wodą lub mlekiem lub po prostu skorzystać w gotowego produktu – pełnowartościowego napoju czy batona.

W pogoni za trendami

Huel to nie tylko innowacyjne podejście do odżywiania. To również etyczny i zrównoważony biznes, oparty na 100% wegańskich formułach, a część z zysków jest przekazywana do fundacji charytatywnej Vitamin Angels. Jedno opakowanie wystarcza na ok. 14 posiłków, co sprawia, że powstaje znacznie mniej odpadów, a roczny termin przydatności pozwala marnować mniej żywności.

Za produktami stoi również zespół dietetyków, w tym światowej sławy specjalista ds. żywienia, Jamesa Collier (z tytułem naukowym BSc (Hons), który opracował formułę Huel i wraz z Jullianem Hearnem, założycielem i pomysłodawcą marki. Firma świętowała ostatnio 50 milionów sprzedanych posiłków, odnotowując znaczny wzrost od momentu wprowadzenia produktów na rynek w 2015 roku. W ciągu ostatnich czterech lat Huel stał się jedną z najszybciej rozwijających się marek w Wielkiej Brytanii. Obecnie osiąga on imponujące 40 milionów funtów przychodów i wciąż rozwija się na arenie międzynarodowej, nieustannie starając się sprostać wymaganiom świadomych konsumentów środowiska i zdrowia.

Sugerowana cena detaliczna: 234 PLN – 2 opakowania Huel Powder (28 posiłków).

Dostępny wyłącznie na stronie: www.huel.com